Podczas II wojny światowej wszystkie budynki i zakłady byłej spółki Luftschiffbau Zeppelin GmbH we Friedrichshafen zostały prawie całkowicie zniszczone. Ponadto, siły sprzymierzone zabroniły wszelkiej produkcji.
W 1950 roku Fundacja Zeppelin zdołała jednak założyć „Metallwerk Friedrichshafen” jako następcę Zeppelin-Luftschiffbau. Duża ilość pracowników pracowała już wcześniej w firmach Zeppelinowego królestwa i wniosła do pracy dużą ilość wiedzy technicznej. To był punkt wyjścia do produkcji kontenerów aluminiowych i konstrukcji z metali lekkich – w ten sposób powstał fundament Grupy Zeppelin w jej obecnej formie. Wkrótce potem, Metallwerk Friedrichshafen przejął prace konserwacyjne dla pojazdów wojskowych francuskich sił alianckich.
Wiedza techniczna, doświadczenie w utrzymywaniu pojazdów oraz wysokie standardy jakościowe, do których przestrzegania pracownicy byli przyzwyczajeni, były ważnymi czynnikami, dzięki którym amerykański producent sprzętu budowlanego Caterpillar w 1954 r. powierzył firmie Zeppelin handel i serwis maszyn i urządzeń budowlanych w Niemczech Zachodnich.
W 1960 roku firma Metallwerk Friedrichshafen nabyła spółkę Fahrzeuginstandsetzung Friedrichshafen GmbH (FIF), która została założona już w 1950 roku. W następnym roku, w 1961 roku, firma zmieniła nazwę na Zeppelin-Metallwerke GmbH. Nazwa została zachowana do 1995 roku, kiedy to firma – która w międzyczasie znacznie się rozrosła – została zreorganizowana w formie holdingu i jednocześnie zmieniono jej nazwę na „Zeppelin GmbH”.
Więcej informacji:
1957: Samochód, który wygląda jak smoking – cześć Gaylord Gladiator!