HNF120-EL – elektryczny wózek widłowy do zadań ciężkich
Model HNF120-EL to nowoczesny wózek widłowy o udźwigu 12 ton, zaprojektowany z myślą o ciężkich zastosowaniach przemysłowych, ale z napędem w pełni elektrycznym. Łączy moc i niezawodność klasycznych maszyn z korzyściami bezemisyjnej technologii – cichą pracą, niskimi kosztami eksploatacji i zgodnością z wymaganiami środowiskowymi.
Innowacja
To nie tylko zastąpienie silników spalinowych elektrycznymi – to kompleksowa optymalizacja całego układu hydraulicznego. Zastosowano autorski system sterowania prędkością z czujnikiem obciążenia, z zamkniętą pętlą informacji hydraulicznych, predykcją momentu obrotowego i bezpośrednią kontrolą, optymalizacją mocy oraz podawaniem oleju „na żądanie”, co ogranicza straty przepływu i ogranicznika. Dzięki inteligentnej współpracy wielu silników z racjonalnym dopasowaniem obciążenia i trybem pracy dzielonej, system automatycznie wyłącza się w trybie bezczynności, zmniejszając zużycie energii. Rozwiązanie wysokiego napięcia 540V pozwala zmniejszyć natężenie prądu. Wydajny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi i inteligentne sterowanie przetwornicą ograniczają straty ciepła, obniżając zużycie energii nawet o 20% względem silników asynchronicznych. Dodatkowo system odzyskuje energię z hamowania i zjazdu ładunku, co zwiększa ogólną efektywność energetyczną maszyny.
Ekonomia
- Koszty energii elektrycznej stanowią jedynie 20–30% kosztów paliwa w tradycyjnych maszynach spalinowych (w zależności od lokalnych cen prądu).
- Niskie koszty serwisu: mniej części eksploatacyjnych, prosta obsługa, brak konieczności wymiany oleju i filtrów, oszczędność sięgająca 50% w porównaniu z maszynami spalinowymi.
Bezpieczny, wydajny i długowieczny system bateryjny
- Akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe o wysokiej stabilności cieplnej – eliminują ryzyko samozapłonu czy eksplozji.
- Ponad 4000 cykli ładowania i rozładowania, co przekracza żywotność akumulatorów litowo-jonowych i kwasowo-ołowiowych.
- Zaawansowany system zarządzania baterią (BMS) z całodobowym monitoringiem przeładowania, przegrzania, zwarć, izolacji i temperatury roboczej.
Niezawodna wydajność
- Silniki klasy automotive i sterowniki z klasą szczelności IP67, odporne na trudne warunki.
- Inteligentny wentylator elektroniczny i cieczowy układ chłodzenia zapobiegający przegrzewaniu.
- Bateria z folią grzewczą pozwala pracować od -30°C do +55°C.
- Całkowicie elektryczne sterowanie układem roboczym z niezależnymi silnikami jazdy i napędem osprzętu, systemem przepustnicy elektronicznej i automatyczną przekładnią wielobiegową.
Duża wytrzymałość
- Zintegrowany system zarządzania napędem wielosilnikowym, optymalna rekuperacja energii z hamowania i opuszczania ładunku.
- Akumulator litowy 141 kWh umożliwia od 1,5 do 2 godzin ładowania na 8 godzin pracy ciągłej.
Komfort i ekologia
- Zero emisji – brak spalin i zanieczyszczeń.
- Cicha praca – znacznie cichsza praca niż w maszynach z silnikiem wysokoprężnym.
- Niskie drgania – poprawiony komfort jazdy i ergonomia pracy operatora.
- Łatwość obsługi – inteligentny system sterowania minimalizuje wysiłek fizyczny.