HNF160S – wózek widłowy do najcięższych zadań
Model HNF160S to połączenie mocy, wytrzymałości i precyzji. Z udźwigiem 16 ton, zaawansowanym układem hydraulicznym i solidną konstrukcją, został zaprojektowany z myślą o pracy w najbardziej wymagających warunkach – od przemysłu ciężkiego po logistykę portową.
Skrzynia biegów
W standardzie zastosowano planetarną skrzynię biegów uznanego krajowego producenta, umożliwiającą płynną, bezpieczną i bezawaryjną zmianę biegów, a jednocześnie ułatwiającą serwisowanie. Zastosowano hydrauliczny konwerter momentu obrotowego z podwójną turbiną oraz bezstopniową zmianę prędkości, sterowaną pojedynczą dźwignią – co ułatwia obsługę. Zawór sterujący przekładnią posiada funkcję neutralnego rozruchu, co zwiększa bezpieczeństwo uruchamiania maszyny. Dostępne opcje obejmują: skrzynię biegów ZF (Niemcy), zawór sterowania elektronicznego, przekładnie elektryczne oraz przekładnie hydrostatyczne o stałej osi dla wózków widłowych.
Układ podnoszenia
Wózki wyposażono w wzmocnioną konstrukcję masztu i karetki wideł, analizowaną metodą elementów skończonych (FEA), co zwiększa odporność na przeciążenia i intensywną eksploatację. W standardzie zastosowano maszt o zwiększonej szerokości, który poprawia sztywność skrętną i widoczność operatora. Maszt posiada dwustopniowy zawór ograniczenia prędkości opuszczania wideł, co zwiększa bezpieczeństwo. Dostępne opcje obejmują: maszt typu duplex i triplex z wolnym skokiem oraz hydrauliczny pozycjoner wideł z przesuwem bocznym. Widły są wymienne i łatwe do szybkiej wymiany. W standardzie zastosowano widły marki Cascade, które są trwalsze, bardziej odporne na zużycie i oferują dwukrotnie dłuższą żywotność.
Układ napędowy
Wózki są wyposażone w znane silniki turbodoładowane, oferujące dużą moc, wysoki zapas momentu obrotowego, niskie zużycie paliwa, wysoką niezawodność i łatwy dostęp do podzespołów. Dostępne silniki pochodzą od producentów takich jak Weichai, Cummins, Yuchai, Volvo i innych.
Układ hydrauliczny
Maszyna wykorzystuje system hydrauliczny z podwójną pompą i priorytetem dla układu kierowniczego. Charakteryzuje się niskim przepływem, niskim zużyciem energii, niezawodnością i wysoką wydajnością operacyjną. Układ wyposażono w chłodnicę oleju powrotnego oraz zabezpieczenie przed nadciśnieniem wstecznym, co zapewnia równowagę cieplną całego systemu. Jednomanetkowy zawór sterujący oraz elektroniczny zawór regulacji prędkości jazdy sprawiają, że obsługa maszyny jest bardziej precyzyjna i wygodna, zgodna z najwyższymi standardami jakości w dziedzinie transportu i przeładunku materiałów.
Kabina
Przestronna kabina z szerokim polem widzenia wyposażona jest w szyberdach, dobre wygłuszenie i uszczelnienie, co poprawia komfort i widoczność. Kierownica regulowana, ergonomiczna, z większą przestrzenią na nogi, w połączeniu z fotelem klasy lotniczej, zapewnia wysoki komfort pracy. Kabina wyposażona jest w klimatyzację i ogrzewanie, a także nowoczesny wyświetlacz LCD (od 18 ton standardowo, w mniejszych opcjonalnie) z integracją CAN, który pokazuje dane pojazdu i silnika w jednym panelu. Dla modeli 12–18 ton dostępna jest kabina uchylna, ułatwiająca dostęp serwisowy do wnętrza pojazdu. Wszystkie modele standardowo posiadają kamerę cofania, a na życzenie klienta możliwe jest zainstalowanie systemu ważenia ładunku.