O marce Grove

Marka Grove to seria  wysoko wydajnych dźwigów i żurawi szosowo – terenowych do branży budowlanej. Znane z niezawodności, zwrotu z inwestycji i najlepszej w branży wydajności, linia żurawi teleskopowych Grove oferuje swym zakresem maszyny o udźwigu od 8 do 450 ton, z opatentowanymi technologiami. Jest również jednym z wiodących dostawców dźwigów wojskowych na zamówienie dla sił zbrojnych na całym świecie.

Mocne strony żurawi teleskopowych Grove

Grove  dostarcza klientom zaawansowane i wszechstronne rozwiązania w dziedzinie żurawi. Żurawie szosowo – terenowe mają zastosowanie wszędzie tam, gdzie trwają duże projekty budowlane. Maszyny idealnie sprostają wymaganiom z podnoszeniem ciężarów, jednocześnie gwarantując rzeczywisty zwrot z inwestycji. Żurawie Grove, pomagają klientom budować realne inwestycje, poprzez zorientowane na klienta innowacje i usługi w branży budowlanej.

Grove została założona w 1947 roku i jest jednym z wiodących na świecie producentów mobilnych żurawi hydraulicznych z zakładami produkcyjnymi w Shady Grove, Pennsylvania i Wilhelmshaven w Niemczech. Jako producent osiągnął szereg znaczących sukcesów w swojej historii, w tym wprowadził pierwszy na świecie żuraw z pochyłym układem jezdnym w 1968 r. I pierwszy na świecie trap w wersji trapezoidalnej w 1970 r., A także stał się pierwszym międzynarodowym producentem dźwigów wielotorowych, który uzyskał certyfikat jakości ISO 9001, w 1994 roku. Grove jest także liderem branży pod względem innowacji technologicznych, na całym świecie zostało sprzedanych ponad 55 000 żurawi Grove.

Cechy rozwiązań Grove

MEGATRAK™ - hydropneumatyczne niezależne zawieszenie
MEGATRAK™, opatentowany system niezależnego zawieszenia i wszystkich kół skrętnych stosowany w żurawiach szosowo-terenowych Grove, zapewnia wysoki komfort pracy operatora i nieporównywalną zwrotność. MEGATRAK powoduje, że każde koło może mieć kontakt z podłożem przez cały czas - dzięki czemu obciążenia i ciężar rozłożone są równomiernie. Tradycyjne systemy zawieszenia podnoszą nadwozie żurawia bez zwiększenia prześwitu. Natomiast system MEGATRAK™, gdzie dyferencjały zamocowane są do podwozia, pozwala na zwiększenie prześwitu aż o 600 mm - zwiększając manewrowość w terenie.

HMI – Interfejs człowiek-maszyna
Pozwala na pełną obsługę systemu MEGATRAK™ oraz podpór z obydwu stron podwozia. Prześwit pod podwozie może być ustawiany niezależnie od podpór. W standardzie zawiera system monitorowania ciśnienia w podporach.

Pięciopozycyjne podpory
Umożliwiają rozstawienie podpór w pięciu predefiniowanych pozycjach: 0%, 50%, 66%, 83% i 100%. Cztery niezależnie sterowane, dwusekcyjne podpory z pionowymi siłownikami.

Wszystkie koła skrętne
System wszystkich kół skrętnych w żurawiach szosowo-terenowych Grove oferuje wyjątkową zwrotność i zmniejszone koszty obsługi dzięki równemu rozkładowi ciężaru żurawia na wszystkie osie. Ta zaleta pozwala operatorowi nie tylko na bliski dojazd do ładunku, ale również zmniejszenie zużycia opon i obciążeń, występujących przy nieskręcanych osiach.

TWIN-LOCK™ - system blokowania wysięgnika
TWIN-LOCK to w pełni hydrauliczny system ze sterowaniem elektronicznym. Składa się z jednego cylindra teleskopowego i dwóch horyzontalnie umieszczonych bolców do poruszania sekcji wysięgnika i ustawienia jej w wymaganej pozycji. Zastosowanie dwóch bolców zwiększa bezpieczeństwo, a umieszczenie ich na dwóch bokach wysięgnika oznacza, że działają one w strefie neutralnej. Zastosowanie pojedynczego cylindra teleskopu zmniejsza ciężar wysięgnika pozwalając na zwiększenie udźwigów.

MEGAFORM™ - konstrukcja sekcji wysięgnika
Konstrukcja wysięgnika MEGAFORM ma przekrój poprzeczny w kształcie litery U, przekrój, dzięki któremu uzyskany jest wyjątkowy stosunek wytrzymałość do masy. Duże płytki ślizgowe zapewniają doskonałe ustawienie wysięgnika podczas teleskopowania oraz lepszy rozkład obciążeń pomiędzy sekcjami pozwalając na zwiększenie udźwigów na wszystkich promieniach

Wysięgniki pomocnicze
Wysięgniki pomocnicze Grove mogą być hydraulicznie pochylane w zakresie od 0° do 50°, z kabiny operatora i mogą być użyte w każdej konfiguracji wysięgnika podstawowego i pomocniczego. Położenie wysięgnika pomocniczego jest cały czas kontrolowane przez system EKS/CCS. Do transportu wysięgnik pomocniczy jest mocowany do boku wysięgnika podstawowego. Cylinder hydrauliczny służy również jako pomoc przy zalinowaniu. Największy żuraw szosowo-terenowy Grove, GMK6400, posiada wysięgnik pomocniczy o długości do 79 m. Jest on łatwy do zamontowania i transportu, ponieważ jego poszczególne sekcje można umieszczać wewnątrz innych sekcji, co optymalizuje transport.